måndag 22 september 2008

Där fick jag




Strax efter att jag hade tryckt ner sista tangenten i föregående inlägg, ringde telefonen. Det var Lena som sökte sambon. Vilken Lena? Sambon var inte hemma, så då dög jag. Lena berättade att hon stod utanför huset med blommor - till sambon. Jag började bli mer och mer misstänksam.

Jag gick ner och tog emot buketten. Det visade sig givetvis att det inte var Lena som var avsändaren, så det lugnade mig något. Gentlemannamässig (finns det något motsvarande ord för oss tjejer?) som jag är, ringde jag upp min sambo innan jag slet av pappret. Han gav sitt godkännande och jag packade upp blommorna.

Min misstanke bekräftades - blomsterarrangemanget var från en tjej. En trevlig och utåtriktad tjej i vår ålder. "Hur vill du förklara det här?", frågade jag sambon. Dessutom stod det, och jag citerar: "Tack för 'avklarade' och kommande övernattning på 'hotellet'." Hmm, nu förstår jag vad han sysslade med när jag i helgen hälsade på en kompis i Stockholm... Där fick jag för att jag i förbifarten råkade nämna att jag är lite småkär i min idol (se föregående inlägg).

Som tur var för min del, så var den övernattande tjejen sambons syster. Jag kunde andas ut - för den här gången...

2 kommentarer:

Sailing White Pearl sa...

Hjälp! Finns det människor med känslor som skickar blommor till andra människor? Finns det killar som skickar blommor? Finns det hopp?

Karin sa...

Det finns hopp! Definitivt. Det tar bara tid ibland.

Kram Karin