torsdag 25 september 2008

Peeping Tom

Satt i morse i godan ro och åt frukost. Hörde plötsligt ett ljud. Hmm, var det en av katterna som klöste på ett mindre lämpligt ställe? Nej, det lät som det kom utifrån. Det lät som en fågel som traskade på fönsterblecket. Tittade upp och kastade en snabb blick ut genom fönstret.

Och där höll jag på att sätta flingorna i halsen. Det stod en karl utanför fönstret, vilket är rätt ovanligt då man bor på andra våningen. Det har i alla fall inte hänt tidigare, under det 1,5 åren vi har bott här. Det hände inte heller på förra stället. Där hade det varit ännu mer otroligt, eftersom vi då bodde på 14:e våningen.

Men vem kikar in genom fönstret en torsdag morgon? Det visade sig att husets fasad ska målas om och att det nu tvättade väggarna. Och jag som trodde att det var en paparazzi-fotograf. Jag menar, jag måste väl vara rätt känd nu när jag har bloggat i hela fem dagar?

4 kommentarer:

Sailing White Pearl sa...

Ha ha! Det VAR en papparazzi Karin, utklädd till målare. Va han snygg?

Karin sa...

Åhh, smickrare där... Fast du kanske har rätt, tänk om det VAR så...

Inte såå snygg. Fast de är flera. Gick runt här utan byxor i dag på morgonen, men inte var det någon som kikade in då inte. Vad ska man göra för att få lite uppmärksamhet...?

/Karin

Karin sa...

I morse gick jag här i lägenheten i bara underkläderna. Men inte ens då la de märke till en. Eller de kanske bara är diskreta. Vill inte att man ska märka när de tar sina paparazzibilder...

Karin sa...

Oj, nu är de precis utanför fönstret. Han till och med knackade på rutan. Det måste vara ett tecken, eller...? Undrar om de har kameran inbyggd i målarpenseln. Måste nog vara så...