måndag 29 september 2008

Jag är inte trög

I helgen så var en kompis här och hälsade på. Hon bloggar också. Nästan lite pinsamt att hon också ska blogga bara för att jag gör det. Dessutom gör hon det via samma bloggportal som jag: blogspot. Hur härmigt är inte det? Sen att hon började blogga redan i november 2007, har verkligen inte med saken att göra...

Min kompis har en båtblogg (se "Karin tipsar" i vänstra spalten). Häromdagen frågade hon om jag hade läst hennes senast inlägg. Jo, det hade jag.
- Vad tyckte du om rubriken?, frågade hon. Visst var den fyndig?
Fyndig, "Gummi 135 kr styck"?, funderade jag. Det hade jag inte ens tänkt på. Så jag började associera vidare, bort från båttermer. Hmm, gummi skulle ju kunna vara däck. Ja, det kanske var lite roligt att ett bildäck kostar 135 spänn, tänkte jag. Men såå fyndigt var det väl inte?
- Ja. Gummi. 135 kronor styck, förtydligade min kompis. Det är väl fyndigt?

trillade poletten ner.
- Ahh, du menar sånt gummi, sa jag och kände mig som en riktigt torr nörd.

Vaddå? Att jag skulle vara trög? Nejdå. Jag säger som min sambo brukar säga:
"Jag är inte trög - jag är bara lite långsam."

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får ta på mig del av ansvaret till att Karin var en "torr nörd" och inte direkt associerade gummi till den typen av gummi.
Jag har nämligen ovanan att tjata om vad som kan behöva köpas till bilen i tid och otid. Senast har nya race-däck varit på listan av "måste ha"-saker.

/Sambon

PS. För alla som nu är intresserade kan jag meddela att jag köpte 4st Toyo R888 i förra veckan. Va, är det jag som är torr och nördig?