söndag 21 september 2008

Såg mitt eget kåseri i en butik


I går kväll var det Kulturnatta här i Västerås. Jag och sambon var till några ateljéer och kände oss riktigt kulturella. Döm om min förvåning när vi på väg från en konstinrättning passerade butiken Mor och liten. Utanför deras affär gjorde de reklam för sin nystartade affärsverksamhet. Bredvid satt ett utklippt kåseri uppnålat - mitt kåseri "Rör inte min mage"! Gissa om jag blev paff! En varm känsla spred sig i kroppen: Jag hade berört någon med min text.
Lycka!
P.S. Krönikan handlar om att flera har frågat mig om jag är gravid, vilket jag inte är. Någon frågade om jag var säker med tanke på min putmage, en annan klappade på min sagda mage och påpekade att det "putade ut där". Det kändes väldigt kränkande. Jag började då förstå hur irriterande det är för gravida när både den ena och den andra ska ta på deras gravida mage, utan att fråga.

Inga kommentarer: