onsdag 3 februari 2010

Oooops – Pinsamt

Jag arbetar deltid vilket innebär att jag ganska ofta lägger in out-of-office-meddelande på min jobb-mejl. Annars förväntar sig mina kollegor att jag ska svara direkt och/eller fixa uppgiften omgående.

Varje gång jag aktiverar det här out-of-office-meddelandet så måste jag först gå in och ändra i själva meddelandet. Det syns i ett litet fönster. Det innebär att jag enbart ser texten och inte min hälsningsfras (=Vänliga hälsningar Karin + kontaktuppgifter). Men vad gör det, jag heter ju fortfarande Karin och har samma kontaktuppgifter så den informationen brukar jag inte scrolla ner till för att kika på.

Men. Nu hade jag tydligen varit så pass fiffig att jag lagom till jul hade lagt in God jul och Gott nytt år hälsningar Karin. Det vara bara det att jag naturligtvis hade glömt bort hur fyndig jag var (kanske för att jag vanligtvis inte är så fiffig?..).

Så det innebar? Japp, exakt! Det innebar att jag hade kvar min fina, fiffiga god jul-hälsning. Ända tills i förrgår. Då var det en kollega som var så vänlig att hon påpekade mitt lilla missöde. Jag kan säga att jag på den här månaden hade skickat ut mitt juliga svar till en hel del personer – flera gånger om.


Oooop – Pinsamt!


Att jag dessutom arbetar som informatör gör ju inte fadäsen mindre pinsam…

Inga kommentarer: