måndag 11 april 2011

Barn loppis

Så stod det på en skylt i utkanten av Eskilstuna för en vecka sen: Barn loppis.

Många har ju svårt med det här med sär skrivningar. Så jag började fundera på om denna loppisarrangör också har det. Men sälja barn på loppis - är inte det lite magstarkt? Och man kan ju undra vad det är för barn man säljer där? Fast man vet ju aldrig, man kanske kan göra ett jättefynd där. Tänk vad sambon hade blivit paff om jag hade kommit hem med en liten kille eller tjej och sagt: Grattis du har blivit far!

Nä, jag var aldrig dit. Så nu får vi aldrig veta om loppisvärden var något sämre på grammatiken eller om det var barn som sålde. (Fast det senare - är inte det barnarbete...?)

2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Haha kan bli rätt kul med särskrivningar :-), ibland känner jag att jag kan ha lite svårt för när ord skall sitta ihop eller ej.

Sv:
Tack för dina smälla ord. Blir ju lite generad. Att rädda hemlösa katter ligger mig varmt om hjärtat så jag känner att kan jag bidra med något litet när katthemmen handlar så är det bra :-)

Kramis

Karin sa...

I princip så skrivs de ord som uttalas ihop, såsom ett ord. Till skillnad mot engelskan. T.ex. så skrivs alla ord med ordet "jätte" framför ihop m jätte: jättegott, jättedåligt etc.
Så nu har jag lekt språkpolis oxå...

Men du förtjänar ju berömmet.

Kram Karin