fredag 15 april 2011

Paris m Taxitrubbel


I helgen fick jag min födelsedagspresent på riktigt - en långweekend till Paris.
Flygbussen skulle gå 13.20. Trots att det bara tar 15 min att gå, valde vi taxi (stor resväska). Beställde en till kl 13.00. Taxibolaget ringde tillbaka en stund därefter och frågade om det gick bra tio minuter innan, 12.50. Visst sa vi.
12.50 - Ingen taxi
13.00 - Ingen taxi
Vi ringer taxibolaget. Jodå han är på väg.

13.05 - Ingen taxi
Vi ringer taxibolaget - Jodå han är strax där. Vi påtalar igen att vi har en tid att passa, och upprepar vår adress: Skolgatan.


13.10 - Ingen taxi
Nu börjar även jag bli orolig (sambon har stått och hoppat i en kvart vid det här laget).Vi ringer taxibolaget - Jodå han är strax där. Vi ringer ett annat taxibolag (hur nu de ska hinna)

13.15 – Ingen taxi
Vi inser att vi kommer att missa bussen. Vi ringer taxibolaget – Taxin är tydligen på Skålgatan (en adress vi inte har hittat på kartan när vi i efterhand har kollat, vi hittar dock en som heter Stålgatan). Tydligen har de lite svårt med sambons halländska dialekt. Men taxin är nu på väg och är strax där.


13.20 – Taxin kommer.
Samtidigt lämnar Flygbussen Västerås

Lösningen
Lösningen blev att taxin körde oss till Enköping för att där gå på Flygbussen (vi hade redan köpt biljett till den, så att ta en taxiresa hela vägen kändes inte som ett alternativ). Och vi hann – med flera minuters marginal dessutom.


Och vi hade det väldigt bra i Paris.



Bilderna visar (uppifrån och ner): Sacre Coeur, Notre Dame & Eiffeltornet. Nedan syns bilder från uteserveringar (de första från Montmartre).





2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Ser härligt ut :-) Söta ni är du och sambon. Va jobbigt med taxin dock.
Min syrra fick också problem med taxin. Igår åkte hon hem till småland från mig i sthlm och hennes tåg var 1 timme försenat så hon missade anslutningsbussen som skulle gå ända hem till henne så då fick hon åka med en annans buss till en annan stad och så skulle en taxi vänta på henne där (som tågbolaget skulle fixa för de va deras fel att hon missade sin anslutningsbuss) men det gjorde den inte och hon satt ute mitt i natten över en timme i en stad hon typ aldrig varit i. Ringde och skällde ut veolia som var ansvariga för det här för man lämnar inte en fjortonårig tjej mitt i natten vind för våg. Vad som helst kunde ju ha hänt. Som tur är så hade hon pengar på mobilen och kunde ringa till vår pappa som fick åka och hämta henne.

Sv:
Haha ja katterna har ärvt mina snygghetsgener ;-) 3 av de har ju till och med ärvt mina stora blåa ögon *fniss*
Va roligt att du rekommenderar min blogg :-) men tråkigt för kollegan att katten börjat kissa där den inte skall. Mitt första tips är ju att åka till veterinären för en undersökning för att se om katten tex har urinvägsinfektion eller liknande. Många gånger beror kissandet på att katten är sjuk. Skulle det inte vara fysiskt så får man ju börja kolla på om det är något i kattens omgivning som förändrats tex. Sen kan även fertila honor börja kissa på fel ställen och då är ju kastrering det som hjälper.

Karin sa...

Tack :-)!

Nä, va jobbigt för din syster! Riktigt dålig stil.

Tack för dina tips - jag ska hälsa min jobbarkompis det.

Kram Karin