fredag 22 april 2011

Gåva - Eller muta?

Jag skrev tidigare om att jag hade hjälpt några kollegor med att göra deras respektive personliga sida på webben. Då det blev lite misstag, se Miss Karin. Jag gjorde även en sida åt en annan jobbarkompis. Denna gången blev det dock inga misstag.

Några dagar senare får jag ett kuvert innehållande de sötaste flaskvästar (se bild). Blev lite konfunderad. Varför? Jo, det var min kollega som ville tacka mig för att jag gjorde hennes webbsida åt henne (dessutom med kort varsel).

Kan säga att jag blev helt mållös. Att jag fick en present för att jag hjälpte henne. De är dessutom så otroligt fina & charmiga. Och hon har gjort dem själv!

Jag jobbar dock på en statlig myndighet. Så frågan är nu: Är detta en gåva? Eller en muta...?


GLAD PÅSK!

4 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Haha ja det var ju en bra fråga ;-) söta var de i alla dina gåvor/mutor.
Men du den där restaurangen du skrev om påminner om ett ställe här i STHLM. Hade hört så gott om det och sen så bestämde vi oss för att äta alla hjärtans dag middag där och hej och hå det var så omysigt som det bara kan bli. Borden va jättebreda så man satt ju visserligen mitt emot varandra men jättelångt i från så man kunde typ knappt röra varandra. Hihi nu hade vi ju inte tänkt ha opassande tafs eller så men lite nära vill ju vara varandra när man är ute på mysmiddag ;-) sen var ljudnivån jättehög och det var rörigt och väldigt öppet. Ne dit går vi inte nästa gång om vi vill mysa. Har däremot hittat en jättebra restaurang där man kan mysa och äta i lugn och ro :-) som tur är.

Sv:
Smart att markera de sidor som är intressant. Nu gav du mig en liten idé. Jag kommer nog inte vika kattöron på de sidor som är intressanta men däremot skall jag nog sätta gem där :-)
Visst är det spännande med kurs :-)
Varsågod för råden till kollegan. Jag hoppas självklart det löser sig för henne. Om problemen kvarstår så vet jag en kattbeteende rådgivare hon kan få telefonnumret till (säg bara till), för sånna problem brukar det i princip alltid finnas en lösning till. Men somsagt först vettis besök så katten är frisk !

Hihi ja säger också wow Karin för du ser så söt ut och verkar ha en sån skön personlighet där du bjuder på dig själv.

Men du nu blir jag såååå trött på dina kollegor. Asså har de inget bättre för sig. Om du skulle vara gravid så skulle de ju få veta det tids nog. Haha du kanske skulle skicka ut ett massmail där det står Hej jag är INTE gravid, tack inga fler frågor ;-)

Kramar

Karin sa...

TACK! Javisst är de söta? Och de är otroligt välgjorda.

Nä, det där med restaurang är inte lätt.

Och tack för dina otroligt gulliga komplimanger!! Nu vet jag vem jag ska beklaga mig hos...

Kram Karin

Modekatt sa...

åhhh men guuu vad söta!Måste sno den idèen från henne tyvärr :)

Karin sa...

Du kanske vill ha mönster till dem?
Kram!