fredag 8 april 2011

Den osminkade sanningen

Det här hände givetvis förra veckan när jag fick smeknamnet Miss Karin.

Jag satt vid förmiddagsfikat och snicksnackade med mina jobbarkompisar. Då slog det mig att jag hade glasögon på mig. Jag kände efter. Jodå, det satt nånting där på näsan. Men jag hade ju tänkt att ha linser på mig idag. Om jag aldrig satte på mig linserna, betyder det att jag aldrig sminkade mig (vilket man alltid gör efter att linserna är i)? Betyder det att jag sitter här totalt osminkad, utan ens någon foundation (underlagskräm som täcker de värsta pliterna :-))?

Efter fikat gick jag på toa. Jodå. Den osminkade sanningen stirrade stint tillbaka mot mig i spegeln. Det konstigaste var att ingen av kollegorna hade ryggat tillbaka när de hade sett mig. I och för sig är flera av dem sjuksköterskor så de har väl sett värre skador...

2 kommentarer:

Modekatt sa...

Hahahahahaha så kan det gå :)

Karin sa...

Eller hur...
Inte att rekommendera (beror ju förståss på hus man ser ut naturell :-))