måndag 18 april 2011

Paris, Paris tuppengris


"Paris, Paris tuppengris. Jag kan säga Paris!" Det sa min 3-åriga (och ett halvt) brorsson när hans far fick ett grattis-MMS av mig från Paris. Som ni märker har han ärvt ordets gåva från sin faster :-).


Fast ännu bättre var att han sa: "Oh wow Karin!" när han fick se bilden av mig som var med i MMS:et. Så han är inte bara poetisk - han har god smak dessutom.


Kände att det behövdes få lite variation på semesterbilderna:

Prima Ballerina framför Operan (Jag är så blek att man inte kan urskilja min arm från Operans vita fasad.)



Låt mig inte lägga vantarna på en kanon - för man vet aldrig vad jag tar mig till då...

Nä ge mig en drink istället...

4 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Haha systersonen låter som en skön kille :-) Hihi ja men barn är ju ärliga så " Oh wow Karin" får du ju suga till dig ;-)
Jag blir så himla sugen på att åka på semester när jag ser era härliga bilder. De va länge sen jag och sambon åkte bort tillsammans och bara tog hand om varandra. Men nu har han äntligen ett fast jobb så snart har vi nog råd med en liten mysweekend :-)
Vad dricker du för smarrig drink?

Sv:
Nejdå ingen trädklättring för Luna. Ragdolls brukar inte klättra sådär jättemycket mer än upp i klösträdet då. Men vi får väll se. Luna kanske börjar klättra mer när hon kommer ut några gånger. Hon är ju lite alertare än Ragdolls är generellt sett.

Hoppas det löser sig för kollegans katt.
Är katten verkligen kastrerad, inte bara steriliserad? för det skulle ju innebära att hon har könsdriften kvar = med andra hon löper, därav det konstiga jamandet och kissandet. Men hon skulle också kunna jama konstigt för hon har ont.
Men skulle de vara så att katten vill ut får han/hon ju försöka ta ut den i koppel eller bygga rastgård eller liknande.


Kramis

Modekatt sa...

Hahahahahaha vad rolig han låter!

Vilka underbara bilder får mig också att vilja resa bort bort så som Heidi skriver!

Har aldrig varit i Paris så dit borde man kanske åka & speciellt nu när jag såg alla underbara bilder i din blogg!

Ha en toppen tisdag /Massa kramar

Modekatt sa...

Jo förresten....
Det där du sa med att de hade gjort sådär kakfat med glas på stadsmissionen hos er?
Det har jag också tänkt testa, bara att hitta en bra glas lim & så lite glas skålar på second hand så lir det nog fint :)

Karin sa...

JO, han är mysig. Han är i så rolig ålder. Det var riktigt skoj med hans "Wow, Karin". Det är int ofta man hör sånf :-).

Det var väldigt mysigt i Paris. Speciellt den här tiden på året. Det var mycket strosande, njöt av atmosfären & beundrade alla supersnygga byggnader. Imponerande.

Drinken var nån melondrink har jag för mig. Riktigt god och fräsch :-).

Heide, jag har skickat dina svar till min kollega Maria. Hon tackade så mycket. Hör av mig när jag vet nåt mer.

Hoppas ni båda (alla tre) har en skööön påsk!

Kram Karin