torsdag 4 februari 2010

Har tydligen ingen självbevarelsedrift

Jag har ju tidigare berättat att Morris är en riktig knäkatt. Så pass att han gärna lägger sig i knät när man sitter på toa.

Han vill gärna gona in sig mot kroppen, men han verkar inte ha någon självbevarelsedrift över huvud taget. Han kröp nämligen in i min armhåla. Och just den dan (javisst, det händer bara så pass sällan…), var jag väldigt oduschad. Så pass oren att inte ens jag hade velat krypa in där (med tanke på min extrema vighet så skulle det nog säkert gå...) .

Men det konstigaste av allt var att han överlevde. Och fick inga men av det. Konstigt…


Fast sen behövde han tydligen ta sig en tur till handfatet…


5 kommentarer:

Dhurata sa...

Hahahaha det var ju tur att han överlevde!
Katter är så härliga varelser man vet ju aldrig vad de ska hitta på!
Så fin han e på dessa bilder!
Kram

Heidi,Kattfamiljen.se sa...

Katter verkar ju älska sånna dofter vi hatar typ svett, morgon andedräkt osv. Han är söt Morris. Lite lik min första katt :)

Karin sa...

Hihihihi, jag visst är de roliga. Jo, han är väldigt gullig. Dels är han väldigt sällskapsjuk och dels kurrar han ofta, gärna och högt. Supermysigt!

Heidi, var det en bondkatt du hade då?

Överlevde och överlevde, han verkar rätt groggy fortfarande...

Kram Karin

Dhurata sa...

Ja jag glömde skriva ang bröllops tips så ska du få massor med tips:)!
Har ni bestämt datum än?

Karin sa...

Åh,tack, det tar jag gärna emot :-)!

Nä, inget datum är bestämt. Vi siktar dock på 2011. Mycket mer än så vet vi inte. Kikar just nu runt efter en bra lokal, men det är svårare än vi trodde. Slutar kanske med vigsel i Las Vegas med en Elvis-präst...