söndag 7 februari 2010

Morris jagar svabben

Morris upptäckte en ny leksak igår kväll. Nåt han aldrig har sett tidigare. En svabb. Eller en mopp. Det visade sig vara jätteskoj att jaga den. Och han hade inga problem med att knata runt i det blöta, för han följde efter mig hela tiden.


Egentligen skriver jag inte detta inlägg pga av Morris lek, utan bara för att bevisa att jag oxå städade lite... Jag menar, mina föräldrar är inne ibland och läser, och jag vill gärna måla upp en bild av hur ordentlig och duktig jag är... Vilket förmodligen redan är för sent...


Efter städningen blev mattan i kontoret röd igen. Den brukar nämligen anta en grådaskig färg rätt snart av allt katthår. Och golven - tänk att golven kan vara så jämna och glatta...

5 kommentarer:

Heidi,Kattfamiljen.se sa...

Jag är inte heller så där jättebra på att städa ofta. Fast försöker en gång i veckan. Har man 4a katter och 3 av dom är långhåriga så blir fort mycket hår överallt. Och sanden dom skvätter ur lådorna skall vi inte prata om ;)
Hmm var det katter som skulle vara så renliga *fniss*

Karin sa...

Ja, det där med sanden ställer till en del. Och visst borde väl kissarna kunna hjälpa till och städa lite, de är ju, precis som du säger, så renliga av sig...

Kram Karin

Dhurata sa...

Jag håller med om det ni båda skriver! Kattsand har vi överallt i vårat hem!
Så söt han e!!!& det är ju klart att han måste busa med moppen, han är ju buspojke!
Kramis

Heidi,Kattfamiljen.se sa...

Ja men eller hur Karin, hur lär man en katt städa?
Tjejer, man får helt enkelt låtsas som man är på en sandstrand eller så går man alltid runt i mystofflor hemma så man inte känner sanden ;)
Jag kör på det senare alternativet.

Karin sa...

Ah, men vi har lyckats... Vi har fått Morris till att städa... Fast nu behöver jag tips på hur man får honom att slutföra sitt jobb...

Vi har en lurvig badrumsmatta under kattlådorna för att fånga upp en del av sanden. Fast allt tar det inte. Det här kan vara nåt för din webb-butik, Heidi. Det är nog många som har detta problem.

Fast å andra sidan är det ju bara hälsosamt med att skrubba sina fotsulor...

Kram!