onsdag 10 februari 2010

Morris vill också städa


Vår städiver har tydligen smittat av sig. Morris ville också hjälpa till och städa. Och han verkar ha koll på läget, för han gick direkt till det ställe vi inte hade gjort rent (för det är ju så otroligt få ställen...). Han styrde sin nos direkt mot golvbrunnen i badrummet. Och trots att gallret sitter ganska bra, lyckades han pilla upp det.

Så han tänkte väl vara snäll och fixa detta smutshål åt oss, som synes. Han struntade dock i den sista delen av proceduren - att slänga skiten. Men vad gjorde det? Han har ju undersåtar till det... Själv övervakade han oss - uppflugen på handfatet.

3 kommentarer:

Dhurata sa...

Åhh lilla gullet!Det e klart att han ska hjälpa till :))
Hahahaha


Innan så överdrev jag med att bada Melissa(kunde inte så mycket om katter för ca 2½ år sedan) men pga det så har hon lärt sig att det e inte så farligt att badas men hon klagar ändå!
Däremot Alissa har jag faktiskt inte badat så många ggr. för hon blir ett rovdjur när hon ska badas.
Så under 1½ års tid nu så har jag badat de ca 3-4 ggr tror jag!
Jag vet egentligen inte om man ens behöver bada innekatter för de är ganska renliga av sig & speciellt om de e korthåriga så du är ABSOLUT ingen dålig mor pga det!!!
Katter tvättar sig ändå ganska mycket & man kan ju bara sätta på vatten kranen så leker de ju med vattnet & samtidigt tvättar sig !

Kramsiar

Heidi,Kattfamiljen.se sa...

Haha men se där, din katt kan ju typ städa ;) hahaha så himla kul, sitter här och fnissar lite. Snart kommer han med dammsugaren i högsta hugg!

Karin sa...

Hahaha! Hoppas verkligen att han gör över till dammsugaren.Jag kanske ska visa på vart städskåpet är...

Tack Dhurata! Sambon hade katt när han växte upp så jag brukar gå på hans råd. Och han har sagt precis detsamma, att de tvättar sig själva. Fast det kanske inte skulle skada med ett bad efter att han har gosat in sig i min armhåla...