fredag 26 februari 2010

Stackars Morris...

Nu var det nästan synd om Morris. Han ville så gärna vara med mig, men jag bara flyttade på mig hela tiden. Jag gjorde nämligen tre saker samtidigt, och givetvis inte på exakt samma ställe.
Jag startade jobbdatorn som jag hade ställt på köksbordet. (Jo, det är egentligen min lediga dag, men jag behövde kolla en sak innan helgen. För tydligen är inte alla lediga på fredagar, konstigt...) . Medan datorn startade upp gick jag för att fixa kaffe. Och medan det bryggdes, gick jag till vår privata dator i kontoret och startade upp den. Det var ju så länge sen jag var här på bloggen. Sen gick jag tillbaka till köksbordet för att logga in. Och sen till köket för att hämta kaffet. Och sen till kontoret för att logga in. Och sen... etc.


Och Morris hoppade upp på köksbordet och väntade på att jag skulle sätta mig så han kunde lägga sig i knät. Tittade på mig med stora ögon när jag gick därifrån till kaffebryggaren. Hoppade upp på skrivbordet när jag gick till den andra datorn, för att se mig gå till köksbordet. Och följde efter. Etc.

Kan man vara taskigare mot honom?. Nu sitter jag i alla fall still (vilket ni säkert redan har klurat ut...). Och Morris ligger i knät vilandes sitt huvud på min arm. Blir lite knepigare att skriva då, men hans söthet överträffar definitivt svårigheterna med hästlängder.


3 kommentarer:

Dhurata sa...

Tack söta du!Jag tycker också att katter är underbara!

Våran nya lägenhet kommer att vara mindre men de kommer att ha balkong i alla fall för det saknade vi här, så de kommer nog att tycka om det,hoppas jag!
& jag tänkte att vi skulle flytta lite grann nästa vecka & så till helgen sen de stora möblerna!Så under den dagen så kommer Melissa & Alissa att vara hos min syrra.
Sen när de kommer hem så finns ju det mesta på plats & så har jag köpt FEliway feromoner som ska göra så de inte blir så stressade!

& sötisen , han e så fin Morris, så min lik Melissa är han också:)
Hoppas han är nöjd nu & har fått en massa gos! Har han börjat löpa än?
Massa kramar till dig!

Dhurata sa...

Jag menade, att jag tycker också att dina katter är underbara!!
Skrev fel där:)

Karin sa...

Jag tror inte du behöver vara orolig. Du är ju så mån om dem och verkligen gör allt för att det ska gå bra. Och ni är ju där. Det är ju viktigast.

Han låg och kurra länge på min arm. Efteråt var armen alldeles darrig (vet inte om det beror på att han låg på dem medan jag försökte skriva, eller om jag är extremt svag...).

Ja, de är lite lika. Och söta! Vad vi saknade våra bäbisar när vi var iväg. Men vi hade tur, 3 av de 4 familjerna vi besökte har katt. De fick mycket gos.

Han är på gång med att löpa. La en liten pöl bakom en byrå i vardagsrummet. Märkte att han försökte krafsa över det. Men den där lukten har inte kommit än. När vi köpte honom från Katthemmet så ingick kastrering i priset. Så det ska han nog snart på. Men dina är inte kastrerade?

Kram Karin