onsdag 8 september 2010

Trög eller långsam? - Igen

Nu är jag återigen trög - eller långsam. Det har jag verkligen svårt att fatta, att det händer så ofta. Dock har jag en tendens att glömma bort det, varför det inte kommer med här på bloggen. Mycket enklare att komma ihåg när sambon är trög (jag menar givetvis långsam...).

RU4REAL

Så står det i entrén på jobbet. Det är en ny gymnasieskola som heter Real (har ingen aning om hur det uttalas) som har flyttat in i samma hus som jobbet. Jag har dock inte fattat vad det står. Vad menar de? Fattar ni (vilket ni förmodligen gjorde skitsnabbt)?

Vad menar de med "Rufourreal"? Det är ju bara rappakalja. Jag erkände på fikat på jobbet att jag inte fattade vad det stod. Tyckte det var rätt modigt av mig att medge att jag var lite trög. För det tyckte några av dem att jag verkligen var, trög alltså. En suckade och smackade och skakade på huvudet åt mig. Många gånger. Ja ja, nu fick hon i alla fall känna sig smart. Och det kan jag bjuda på (kanske inte händer så ofta?).


Har du listat ut vad gymnasieskolan vill säga?
Jo:
Are you for real?
Varför? Inte den blekaste. Varför de skriver ihop R och U fast de är två separata ord? Inte den blekaste. Vad de egentligen menar med det och vill? Inte den blekaste.
Förmodligen är det deras antagningstest. De kanske har fått så många ansökningar från overkliga personer tidigare...?

Inga kommentarer: