fredag 17 september 2010

Wonderful Wedding

I lördags var vi på ett Wonderful Wedding i Windermere, Lake District, England. Ett helt underbart ställe:




Det enda som var vackrare än stället och utsikten, var bröllopet, festen och givetvis brudparet själva. Snacka om PangBrud.


Outfit
Själv blev jag nöjd med min outfit fast allt var typ 10 år gammalt förutom min hatt-/hårkreation. Brudparet hade inte angivit någon klädkod fast de önskade att man bar hatt, vilket är vanligt i England. Många hade valt en liknande variant som jag. Man kände sig tjusigare med den på, så jag rekommenderar verkligen att ni testar till nästa fest (herrarna hade mer stophatt-modellen, men lite fjädrar i håret funkar nog bra för er grabbar med...).

Kjolen har jag använt flera gånger tidigare, men aldrig linnet, faktiskt. (Mamma, du kan klicka på bilden om du vill se en stor dotter.)


Toastmaster
Dessutom var jag toastmaster/toastmistress/toastmadame. Kärt barn har många namn... Själv gillar jag att jag i rollen mastrar varför jag föredrar den förstnämnda varianten. Dessutom hörde jag aldrig de andra varianterna förrän för typ 5-6 år sedan (och senast jag toastra innan denna gång var för fler år sedan än det).

Hur det gick? Det gick bra. Dock kunde min timing varit bättre, om jag ska vara självkritisk. Men mina små anföranden inför varje tal och sång är jag desto mer nöjd med. Trots att det var 10 tal och en 8 sånger, till skillnad mot brittiska traditionen med 3 tal och 0 sånger, så fick jag mycket komplimanger från de brittiska gästerna. Det värmde verkligen.

Sen var det dags för dansgolvet!

6 kommentarer:

Dhurata sa...

Ser verkligen ut att vara ett nderbart ställe!
& så vacker du är på den bilden, så glamourös!

Karin sa...

Hihihihi - TACK! Gäller att passa på när man har möjlighet :-).

Det var verkligen ett tjusigt ställe. Sånt som brukar vara med i bröllopstidningar.

Sailing White Pearl sa...

Oh my godness! You look marvellous my dear!

Karin sa...

Tack :-)!!

Aasa sa...

Jag kan varmt rekommendera Karin som toastmaster - hon aer en klippa pa det aeven om man aer ett virrigt brudpar som inte har koll pa nagonting.

Karin sa...

Tack, Åsa!! Va gullig du är!

Kram Karin