onsdag 29 september 2010

Omodern

Nu ska de lägga ner musikradioprogrammet Tracks, enda kopplingen till ny musik (för min del). (Tyvärr har jag dock en tendens att glömma bort att lyssna på det.) Så jag kommer att ha ännu mindre pejl på ny musik.

När jag dansade så blev jag uppdaterad på nya låtar - modern dunka-dunka med andra ord. Det var riktigt bra. Roade min danskompis några gånger, när jag avslöjade genom min okunnighet hur omodern jag egentligen är.

"Min" dansskola avslutade varje termin med att en (eller rättare sagt flera, eftersom skolan har rätt många grupper) uppvisning(ar). Och då klädde man ut sig efter ett visst tema. Och det är därifrån korten kommer. Inte ett försök att påvisa att jag är modern. Att jag tror att grodklädsel, piratdito eller svart & rött med julklappar är det som gäller just nu...




Har tidigare visat min känsla för mode...: Street kid i NY, Fame, Absolute Fabulous. vilka härstammar just från dessa dansuppvisningar.

2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Hihi vilken söt groda :-)

Sv:
Ja affäridéer tas tacksamt emot. Jag skall starta upp shopen och få lite ordning och rutiner på det hela men sen kommer jag börja vidareutveckla och tex göra bok/häfte.Har du fler idéer, önskemål eller tips så säg bara till.
Antar att du menar facebook sidan? Ja det börjar närma sig nu. Lite nervöst men jag har gett mig tusan på att klara det här.
Kraamis

Kattfamiljen sa...

Det är pusskalas typ. Hugo sätter bestämt tassen över Eddie och börjar tvätta honom. Efter en stund så vart Eddie lite busig och skulle brottas men när jag tog korten var det mys.

Känns bra att ni är några som hejjar på mig :-)
Ja det är grymt mycket, tur att jag är envis som en åsna hihi. Jag skall fixa det helt enkelt.

Kramisar