fredag 3 oktober 2008

Kanelbullens dag!

I dag, 4 oktober, är det kanelbullens dag. Det är en bemärkelsedag som verkligen är värd att firas! Inte alls för att jag är otroligt förtjust i kanelbullar. Jo, förresten, det är exakt av den anledningen.


I jämförelse med bakverket nummer 1's dag, så är alla andra högtidsdagar bara blaha blaha. Och om man då är av den åsikten, så måste ju denna dag firas alldeles extra. Och det har jag definitivt gjort. Man kan säga att jag har hyllat denna bulle mer än den egentligen kan hyllas (hur nu det kan gå till...). Och hur firas en festlighet riktigt ordentligt? Jo, genom att fira i dagarna tre.


Och det är precis vad jag har gjort. Japp, tre dagar med bara bullar (eller, det var kanske inte helt sant, för även jag har en gräns). Dock har det varit tre bullar på lika många dagar. Detta firande skiljer dock sig från normala celebreranden. Som tur är. För hur skulle det se ut om man i ett annat sammanhang åt upp jubilaren?

Inga kommentarer: