onsdag 15 oktober 2008

Slagsmål om datorn

Sambon har ett stort nöje: att köra bil på bana. Han har dessutom ett ännu större nöje: att läsa och skriva i ett forum som handlar om att köra bil på bana. Han är tydligen inte ensam om detta intresse, för det görs otroligt mycket inlägg om det och allt som kan ha det minsta att göra med att köra bil på bana.

Det här tycker sambon är så pass kul att han så fort han får chansen, sätter sig vid datorn och går in på ”sitt” forum. Och det har funkat bra – ända tills nu. Ty nu har han fått en konkurrent om datorn: mig. Jag har nämligen upptäckt hur kul det är att skriva blogginlägg om små, oviktiga saker som jag upptäcker när jag navelskådar.

Så när vi kommer hem från jobbet handlar det inte bara om att komma först till datorn, det handlar om att vara taktisk. Vår kära gamla dator tar lite tid på sig, så det gäller att göra sin attack i rätt ögonblick. Och eftersom du nu läser detta, betyder det att det var just jag som vann duellen om datorn. I alla fall den här gången…

4 kommentarer:

Sailing White Pearl sa...

Bra jobbat. Kul för oss bloggläsare att du fick datorn. Hälsa sambon det.

Karin sa...

Tack! Jag hälsar gladeligen honom det...

Anonym sa...

Nu på morgonen blev det jag som vann kampen om datorn. Om någon är intresserad av vad bilnördar håller på med kan ni titta på:
www.mx5racingclub.se

Det säger kanske en del om vad som är intressantas när jag trots att jag vann kampen om datorn sitter vid Karins blogg...

/Sambon

Karin sa...

Hihihi, känns bra att jag har dragit med honom ner i bloggträsket... Att han får lägga slag på datorn på morron, är inte så konstigt. Nån måste ju hålla katterna sällskap i sängen.